Tuningbemutató: Dodge Challenger SRT8
2009.03.03. 17:12
A hetvenes évek elején Californiában és Michiganben is gyártották a kétajtós Challengert, 1978-tól 1983-ig pedig a második generációt Japánban, a Mitsubishi szárnyai alatt, a Mitsubishi Sapporo alapjain, négyhengeres motorokkal. Erre még a típus szerelmesei sem emlékeznek szívesen. A tavaly bemutatott harmadik nemzedék a mágikus ős vonalait hordozza, lemezei alatt a Chrysler 300, vagyis a Dodge Charger, azaz a korábbi Mercedes E-osztály elemei is felfedezhetők. A felfüggesztések így egészen korszerűek: elöl kettős keresztlengőkarosak, hátul oldalanként ötkaros függetlenek (multilink rendszerűek).
A csúcsgép 4,9 másodperc alatt ér 100 km/ órára, végsebességét elektronika korlátozza 250 km/óránál. A fényszórók xenonok, a hengerenkénti kétszelepes, nyomórudas vezérlésű V8-as hosszában forog, és a hátsó tengelyt hajtja
Végállásai között 2,75-öt fordul a bőrözött volán, a rögzítőfék mercedeses: bal lábbal kell „behúzni”, bal kézzel oldani
Az SRT8 kagylóülései a többi kiviteléhez hasonlóan a támla oldalának kallantyúival billenthetők előre
A csomagtér 460 l-es, a karosszéria minden részlete hangsúlyosan retrós, az SRT8 245/45 R20-as Goodyear Eagle-abroncsokat hord
Műszaki adatok
Motor: V8-as, nyomórudas, hengerenkénti kétszelepes benzinmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 6059
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 425/318(6200)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 569(4800)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,6
Végsebesség [km/h]: 250
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 14,3
Forrás:ww.a2.hu
|